Darmowa reklama na YouTube.

Aby umieścić darmowe filmy reklamowe na YouTube konieczne jest założenie własnego kanału, gdzie można bezpłatnie dodawać i publikować filmy. Jednak samo stworzenie kanału i umieszczenie tam filmu nie gwarantuje sukcesu. Reklama bezpłatna jest skuteczna tylko wtedy, gdy film reklamowy będzie tak ciekawy, że widzowie po obejrzeniu go będą udostępniali go swoim znajomym. To tak zwana reklama wirusowa. Filmy tego typu nazywa się viralami. Jeśli chcemy skorzystać z efektu reklamy wirusowej to jeszcze przed stworzeniem filmu i jego umieszczeniem w serwisie YouTube warto stworzyć pewien plan działania.

  • Bardzo ważne jest precyzyjne określenie grupy docelowej i poznanie potencjalnych odbiorców. Warto pamiętać, że o widza trzeba się troszczyć, zachęcać go, tworzyć z nim indywidualną więź, angażować, wpływać na jego emocje i przekonywać go do wykonania określonych czynności.
  • W przypadku darmowej reklamy w serwisie YouTube ilość wyświetleń i popularność reklamy zależy, bezpośrednio, od jakości filmu reklamowego. Niebanalny scenariusz skierowany w gust grupy docelowej jest najważniejszym elementem, który może spowodować gigantyczny sukces reklamowy przy zerowych kosztach emisji reklamy.
  • Ogromne znaczenie mają również odpowiednio dobrane tytuły, opisy, słowa kluczowe, tagi oraz ikony. Zazwyczaj najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego nie należy bagatelizować całej oprawy tworzonego kanału.
  • Warto zatroszczyć się o to, aby widz chciał skupić się na treści filmu reklamowego, a powodów, dla których to zrobi może być bardzo wiele. Zaciekawienie, zdziwienie, szok, zachwyt, wzruszenie. Najważniejsze, aby odbiorca zechciał zapoznać się z treścią filmu a przy okazji poznał bliżej reklamowany produkt lub usługę. Odważne scenariusze filmów reklamowych prowokują widzów do działania.
  • Spore znaczenie ma również ilość filmów zamieszczonych na kanale. Od czegoś trzeba zacząć i oczywiste jest, że ilość spotów reklamowych będzie rosła wraz z upływem czasu jednak trzeba pamiętać, że większa ilość filmów reklamowych na kanale dobrze wpływa na wizerunek firmy.
  • Wszystkie publikowane filmy muszą mieć wysoką jakość. Największym błędem jest publikacja filmów niskiej jakości, które zniechęcają potencjalnych klientów. Nie każdy ma świadomość, że filmy raz umieszczone w internecie zaczynają żyć własnym życiem i późniejsze usunięcie ich z sieci może okazać się niemożliwe. Jeśli nie mamy w danym momencie środków na produkcję filmu reklamowego to lepiej zaplanować jego realizację na kolejny rok.

Darmowa reklama na YouTube – Jak promować filmy reklamowe na YouTube ?

Podstawowy cel w jakim umieszcza się filmy reklamowe na YouTube jest ich masowa dystrybucja a tym samym dotarcie do możliwie największej grupy odbiorców. Standardowe, bezpłatne otwarcie kanału i umieszczenie tam filmów to najprostsza metoda, dzięki której firma pojawi się w internetowej przestrzeni. Dzisiejszy nabywca oczekuje, że właśnie w Internecie znajdzie to, czego potrzebuje, jest to najskuteczniejsze droga przekazywania informacji. Firma, która istnieje w internecie, zyskuje możliwość zaprezentowania się ogromnej społeczności, a tym samym zwiększa swoją szansę na osiągnięcie prawdziwego sukcesu biznesowego. Decydując się na darmową reklamę filmową, czyli najprostszy z możliwych sposobów popularyzowania działalności firmy, możemy odnieść ogromny sukces przy zerowych kosztach dystrybucji. Jest tylko jeden warunek film reklamowy, musi porwać widzów i sprawić, aby chcieli go udostępniać swoim znajomym. Łatwo to powiedzieć, ale trudniej zrealizować, ponieważ zachowania internautów są nieprzewidywalne. Dobrze jest na samym początku wykonać działania, które spopularyzują nasz film reklamowy i pomogą rozpędzić lawinę wyświetleń:

  • Zamieszczanie filmów w socialmediach. Powiązanie kanału na YouTube z wszystkimi serwisami społecznościowymi, gdzie znajduje się grupa docelowa
  • Angażowanie się w dyskusje na forach internetowych czy innych kanałach YouTube da reklamodawcy możliwość polecania filmu reklamowego.
  • Zachęcanie widza do podjęcia konkretnej akcji, subskrybowania, lajkowania, przechodzenia na stronę internetową, dodawanie komentarza, włączania się w dyskusję.

Wszystkie podjęte czynności mają za zadanie zdobycie pierwszych widzów, którzy po obejrzeniu filmu, udostępnią go swoim znajomym i zainteresują się działalnością lub produktem reklamodawcy.

Darmowa reklama na YouTube – zakładanie kanału i publikacja filmu reklamowego.

Pierwszym krokiem, który należy wykonać jest założenie konta Google. Większość użytkowników internetu i telefonów komórkowych posiada już takie konto. Po zalogowaniu się do konta Google przechodzimy do zakładki o nazwie YouTube i rozpoczynamy zakładanie kanału. Jest to prosty i intuicyjny proces i nie powinien nastręczać większych trudności. Wystarczy postępować zgodnie z instrukcją. Już na tym etapie trzeba mieć koncepcję, jak zatytułować kanał, by przyciągać widzów i zachęcać do śledzenia naszych filmów lub subskrybowania kanału. Nazwa powinna oddawać charakter działalności firmy, ale robić to w sposób naprawdę ciekawy, intrygujący. Dodajemy przygotowany wcześniej logotyp. Właściwie tyle wystarczy, by zamieścić darmowe filmy reklamowe na YouTube. Jeśli ten etap udało się zakończyć sukcesem, można przystąpić do publikowania reklam. Do tego celu używamy opcji prześlij w prawym górnym rogu ekranu.

 

Darmowa reklama na YouTube – Słowa kluczowe i opisy filmów reklamowych.

Aby dotrzeć z filmem reklamowym do szerokiej grupy odbiorców samo zamieszczenie go na YouTube Może okazać się niewystarczające. Zdobycie rzeszy odbiorców, stworzenie własnej społeczności i publiczności, wymaga dodatkowych czynności. Umieszczając filmy reklamowe na YouTube należy pamiętać o ich opisie. Musi on zostać tak skonstruowany, aby zawarte w nim informacje umożliwiły odnalezienie filmu w sieci i wyszukiwarce YouTube. Potencjalny widz musi mieć możliwość łatwego dotarcia do reklamy, odnalezienia jej w wynikach wyszukiwania. Aby zrealizować powyższe cele trzeba zastosować odpowiednio dobrane słowa kluczowe, należy robić to ze szczególną starannością. Dobierając słowa kluczowe trzeba wcielić się w rolę przedstawiciele danej grupy docelowej i zastanowić się, jakie hasła wpisze w wyszukiwarkę. Dokładnie takie hasła muszą znaleźć się wśród naszych słów kluczowych. Słowa i frazy kluczowe powinny znajdować się również w opisie filmu. Istotne jest ich umiejętne wplecenie w treść opisu i zachowanie naturalnego brzmienia i układu tekstu. Ponieważ ta część pracy nad reklamą jest dość istotna, warto skorzystać z dostępnych narzędzi, by zwielokrotnić szanse na zdobycie odbiorców. W doborze słów kluczowych można posiłkować się planerem słów kluczowych systemu AdWords. Cały opis powinien być unikalny, niepowtarzalny i ciekawy. Jeśli w pierwszej części opisu zamieszczone zostaną podstawowe informacje, niech będą podane w formie, która nakłoni widza do wciśnięcia przycisku „pokaż więcej”. Im bardziej dopracowany będzie opis filmu, tym bardziej zwiększają się szanse na jego medialny sukces, zatem wielokrotne jego wyświetlenie. Inne opcje wyróżnienia filmu, z których warto korzystać, to metadane, zamieszczanie linków do strony internetowej, a także portali społecznościowych, gdzie firma jest obecna. W ten prosty sposób przedsiębiorca buduje swoją własną sieć, staje się obecny wraz ze swoją firmą w wielu przestrzeniach Internetu, wykorzystując jego ogromny potencjał. Stosowanie hashtagów umożliwia przeniesienie się w konkretne miejsca, w które reklamodawca chce zaprosić widza, dlatego nie należy z nich rezygnować. Pod uwagę trzeba jednak wziąć ich liczba nie może przytłaczać, a także przekraczać ilości 15. YouTube zignoruje wszystkie, jeśli złamany zostanie ten warunek. Słowa kluczowe, jeśli są dobrze dobrane, mają ogromną moc. Zawsze należy brać pod uwagę swoich odbiorców, ich sposób myślenia oraz zachowania.

Darmowa reklama na YouTube – Jak stworzyć Viral?

Jeśli chcemy sprawić, aby nasz film stał się viralem internetowym i zapewnić mu darmową dystrybucję w sieci, najlepiej zwrócić się o pomoc do profesjonalnej firmy zajmującej się produkcją filmów reklamowych. Bazowanie na własnych doświadczeniach i opiniach najczęściej jest niewystarczające do stworzenia reklamy wirusowej. Lepiej w tym wypadku oprzeć się na doświadczeniu profesjonalnego producenta i podstawowych badaniach rynku. Wytwórnia Blaurung Films z Łodzi od 15 lat kompleksowo tworzy filmy reklamowe ukierunkowane na realizację konkretnych celów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu sugerujemy najlepsze rozwiązania i pomagamy budować wizerunek marki oraz zwiększać sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu.

 

Kiedy darmowa reklama na YT nie wystarczy

Tworząc film z nastawieniem stworzenia reklamy wirusowej reklamodawca daje sobie szansę na ogromny sukces marketingowy. Jednak nawet największe agencje reklamowe na świecie nie mają sprawdzonej recepty na viral. Jeżeli z jakichś przyczyn stworzony film reklamowy nie zdobył bezpłatnie milionowej oglądalności trzeba podążyć normalną drogą i skorzystać z płatnej kampanii reklamowej na YouTube. Zanim jednak podejmiemy decyzję o publikacji filmu reklamowego w formie płatnych reklam, warto przeanalizować historię stworzonego filmu. Aby zdobyć konkretną wiedzę na temat tego, jak film funkcjonuje w sieci, czy zostały podjęte wszystkie możliwe kroki, aby film stał się viralem, można skorzystać z narzędzia YouTube Analitics. Dzięki niemu reklamodawca dowie się, jaka jest liczba wyświetleń, czas oglądania, czy choćby ilość subskrypcji. To daje rzetelną wiedzę o sytuacji filmu reklamowego oraz jego sile przyciągania. Na tej podstawie łatwo ocenić, co jest przyczyną niskiej oglądalności. Być może jakiś element filmu sprawia, że jest on wyłączany przed czasem i należy go po prostu przemontować. Jeśli takie zabiegi nie przyniosą oczekiwanego efektu pozostaje nam skorzystanie z płatnych kampanii reklamowych na YouTube.