Kampania reklamowa na YouTube.

Jeśli nie udało się stworzyć filmowego wirusa, który sam opanował wirtualną przestrzeń, trzeba zastanowić się nad możliwością sięgnięcia po jeden z wielu rodzajów kampanii reklamowych na YouTube.

Decyzję o rodzaju kampanii reklamowej na YouTube poprzedzić musi wnikliwa analiza możliwości budżetowych reklamodawcy. Wariantów jest kilka, a w zależności od zastosowanej opcji koszty będą się znacznie różnić. Na tym etapie przyda się pomoc specjalistów z Wytwórni filmów reklamowych Blaurung Films. Zapraszamy do kontaktu. Wesprzemy Państwa radą i profesjonalnym spojrzeniem na kwestie reklamy.

Która kampania reklamowa na Youtube będzie skuteczna?

Kampania reklamowa na Youtube – TrueView In-Stream

Krótki film reklamowy, który wyświetlany jest przed, w trakcie lub po materiale głównym na YT (przed filmem). Do wyboru jest opcja 30 sekundowa bez możliwości pominięcia lub do pominięcia po 5 sekundach. Co ciekawe, opłata naliczana jest wtedy, gdy reklama zostanie obejrzana w całości (nie w momencie pominięcia przez widza) lub po 30 sekundach, jeśli film jest dłuższy niż pół minuty. Reklamy tego typu pojawiają się także w witrynach partnerów i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Ponieważ wiele z nich można pominąć po 5 sekundach, łatwo wysnuć wniosek, że właśnie te pierwsze sekundy mają kluczowe znaczenie. Zadecydują, czy widz zechce obejrzeć więcej, będzie zaciekawiony, zaintrygowany, wykona jakąś akcję. Dodatkowym atutem jest responsywność takiego formatu reklamy, co oznacza, że może być wykorzystana do udostępnienia na urządzeniach mobilnych, np. w aplikacjach na smartfonach. Równie ważny jest fakt, że pojawiając się przed materiałami video dostępnymi w YouTube, reklama TrueView dotrze do naprawdę wielu odbiorców i nawet jeśli zostanie pominięta po 5 sekundach to i tak spowoduje bezpłatne utrwalenie marki w umysłach widzów. Aby uruchomić kampanię TrueView należy przesłać film na kanał YT. Dobrze, jeśli kanał połączony jest z kontem AdWords, ponieważ umożliwi to mierzenie wyników. Dodatkowo można pokusić się o stworzenie nieruchomego banneru, czyli grafiki znajdującej się po prawej stronie ekranu, która nie znika nawet po pominięciu filmu przez widza.

Kampania reklamowa na Youtube – TrueView Discovery

Reklamy wyświetlane są na głównej stronie YouTube lub w wynikach wyszukiwania w YouTube. Jednostka reklamowa złożona jest z tekstu oraz miniatury zaczerpniętej z video. Mają one zachęcić do kliknięcia i przeniesieni się na stronę, gdzie można zobaczyć cały materiał reklamowy.

  • Jeśli reklama ma być wyświetlana w wynikach wyszukiwania YouTube, pojawi się zaraz obok bezpłatnych wyników. Widoczna będzie jako nagłówek, miniatura, nazwa kanału i ilość wyświetleń.
  • Na stronach odtwarzania filmów mogą pojawić się jako nakładka na filmie lub w sekcji podobnych materiałów, jako opcja z nagłówkiem i miniaturą.
  • Na stronie głównej aplikacji YouTube w telefonach komórkowych.
  • Strony wyszukiwania i odtwarzania filmów w YouTube na urządzeniach mobilnych, jako promowane filmy wśród sobie podobnych.

Kampania reklamowa YouTube – Reklama w przerywniku

To 6 sekundowy film, który przekazuje jakąś istotną treść, historię łatwo zapadającą w pamięć. Tego materiału nie można pominąć, wyświetla się on przed filmem, w jego trakcie lub po. Opłata pobierana jest za każde 1000 wyświetleń.

Kampania reklamowa na YouTube – Reklamy Out-Stream

Zostały stworzone z myślą o użytkownikach tabletów i smartfonów. Zazwyczaj rozpoczynają się z wyłączonym dźwiękiem, a widz klikając na nie, wyłącza wyciszenie. Opłata naliczana jest dopiero, gdy ktoś obejrzy co najmniej 2 sekundy reklamy.

Reklama na YouTube – określanie grupy docelowej.

Skuteczne filmy reklamowe na YouTube muszą być skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Ustalenie, kto może stać się potencjalnym klientem i gdzie możemy go znaleźć powinno być jednym z pierwszych kroków, który podejmiemy przygotowując film reklamowy. Odbiorców określić można na podstawie danych demograficznych, jak płeć, wiek, ale także zainteresowań czy ważnych wydarzeń życiowych. Jak to działa? Może potencjalnymi odbiorcami będą osoby planujące przeprowadzkę lub remont domu, a może ludzie kochający sport lub zwierzęta? Należy wybierać odbiorców w zależności od oferowanych usług i produktów, lokalizacji, wystrzegać się działań chaotycznych i prób docierania do kogokolwiek lub do wszystkich.

Stworzenie płatnej kampanii reklamowej jest proste i można wykonać to samodzielnie. W razie kłopotów można sięgać po informacje zawarte w pomocy Google, gdzie została opisana każda z kampanii reklamowej, krok po kroku, ale najczęściej nie jest to konieczne.

  • Podstawą jest posiadanie kanału na YT.
  • Przesłanie gotowego filmu na kanał YT;
  • Wklejenie adresu URL w wyznaczonym miejscu.
  • Napisanie kilku słów o firmie, ofercie, które mają na celu zachęcenie i przekonanie widza.
  • Stworzenie interesującego nagłówka.
  • Wybór miniatury, czyli tego, co widz zobaczy najpierw.
  • Wybór miejsce, gdzie zaproszeni zostaną widzowie – kanał YouTube czy może strona internetowa?
  • Ustalenie budżetu dziennego reklamy, który w każdej chwili może zostać zmieniony. Dużo firm przeznacza początkowo około 10 zł dziennie na reklamę na platformie YouTube.
  • Wybór lokalizacji odbiorców – kraje, miejsca, miasta, rejony.
  • Ustalenie, kiedy reklama ma być dostępna: podczas oglądania filmów czy też wyszukiwania wyników na YT?

Biorąc pod uwagę globalny zasięg serwisu YouTube oraz siłę przekazu dobrze zrobionych filmów reklamowych staje się oczywiste, że, stworzenie własnej reklamy i umieszczenie jej w internecie jest koniecznością dla każdego przedsiębiorcy. Dobrze zaplanowana i skomponowana reklama zapada na długo w pamięci odbiorców i skutkuje zwiększeniem sprzedaży oraz rozpoznawalnością marki. Nie zależnie od tego czy uda się stworzyć reklamę wirusową, czy oprzemy się na płatnej dystrybucji, filmy reklamowe na YouTube pozostają niekwestionowanym liderem wśród narzędzi marketingowych.