Film prezentujący produkt.

Scenariusz filmu prezentującego produkt to najprostsza z możliwych form przedstawienia reklamowanego przedmiotu. Jak sama nazwa wskazuje jego zadaniem jest zaprezentować produkt potencjalnym Klientom. Cechą charakterystyczną tego typu scenariusza jest skupienie się na prezentacji produktu bez dodatkowego przekazu, który pojawia się w innych typach scenariuszy. W filmie nie występują znane postacie, nie pokazuje się funkcji produktu, ani jego przykładowych zastosowań. Podczas oglądania, Widz może zapoznać się z wyglądem zewnętrznym produktu i z napisów lub poprzez głos lektora dowiedzieć się o jego podstawowych cechach. Należy zaznaczyć że ze względu na mały stopień skomplikowania scenariusz ten nie wymaga dużego budżetu.

Założenia realizacyjne.

Podczas realizacji takiego scenariusza, największy nacisk, kładzie się na końcowy efekt wizualny. Ważna jest najwyższa jakość zdjęć, precyzyjne kadrowanie, doskonały sposób prezentacji odkrywający walory estetyczne filmowanego przedmiotu, stylistykę, kolory i inne czynniki wpływające na luksusowy wygląd produktu. Często sięga się po animację komputerową, aby uzyskać nieskazitelny wygląd produktu, który z natury nie jest perfekcyjny.

Cel filmu

W tym wypadku celem filmu jest pokazanie klientom produktu w możliwie najatrakcyjniejszej formie. Wzbudzenie chęci posiadania bez dokładnego badania szczegółów i funkcji przedmiotu. Filmy tego typu stosuje się dla prawie wszystkich rodzajów produktów. Widz po obejrzeniu powinien zapamiętać, nazwę produktu, jego wygląd i kojarzyć produkt z wysoką jakością. Najczęściej na końcu filmu prezentującego produkt, pokazujemy opakowanie, aby Klient mógł łatwo rozpoznać dany towar, kiedy ten pojawi się w sklepie.