Film reklamowy – Testimonial

Filmy reklamowe realizowane według tego scenariusza są bardzo popularne i mają dużą siłę oddziaływania na widzów. Uwaga oglądających skupiona jest na głównym bohaterze, polecającym reklamowany produkt. Osoba występująca w reklamie to najczęściej autorytet w danej dziedzinie. Np. lekarz, sportowiec, gwiazda filmowa, pani domu, weterynarz, pracownik serwisu agd itd. Przekaz zawarty w reklamie uzyskuje dzięki temu wysoką wiarygodność, ponieważ wypowiada się osoba będąca ekspertem lub posiadająca, co najmniej, duże doświadczenie w obcowaniu z reklamowanymi produktami. Najbardziej oczywiste przykłady scenariuszy reklam to np. mama kilkorga dzieci zachwalająca produkt do wywabiania plam, stomatolog używający pasty do zębów, znany rajdowiec polecający sprawdzone klocki hamulcowe, lektor filmowy używający środków na ból gardła itd. Możliwości jest tyle ile produktów i ich zastosowań.

Dodatkowe zalety filmu reklamowego typu Testimonial

Dodatkowym atutem tego typu reklamy jest możliwość użycia osób powszechnie znanych z telewizji kina czy innych mediów. Reklama z celebrytą powoduje, że produkt wydaje się widzom bardziej luksusowy. Znana twarz staje się gwarancją jakości, a na prezentowany produkt spływa blask budowanego przez lata wizerunku gwiazdy. Należy przy tym zaznaczyć, że efekt ten nie jest przypadkowy. Najczęściej taka gwarancja jakości jest prawdziwa i nie ma nic wspólnego z chwytem reklamowym. Dzieje się tak dlatego, że ludzie o ugruntowanej pozycji w mediach lub swoich środowiskach, najczęściej nie godzą się na wystąpienie w reklamie produktów miernej jakości. Filmy reklamowe typu testimonial z wizerunkiem ludzi powszechnie szanowanych są zarezerwowane raczej dla najlepszych produktów.

Istnieją również odmiany testimoniali, które można realizować nawet przy maleńkich budżetach i w stosunku do praktycznie każdego produktu, nie zależnie od jego jakości. Takim przykładem będzie film, w którym wypowiada się osoba niebędąca w rzeczywistości ekspertem w danej dziedzinie, ale doskonale odpowiadająca wizerunkowo naszym wyobrażeniom o tym, jak taki ekspert powinien wyglądać. Przykładem może być mężczyzna ubrany w uniform roboczy przypominający mechanika, który poleca jedyny właściwy środek czyszczący do zmywarek. Nie jest on celebrytą, a jednak wierzymy jego słowom, ponieważ reklama odniosła się do naszej wyobraźni i pokazała archetypowy wizerunek serwisanta AGD.  Wyglądający w ten sposób mężczyzna w przekonaniu widzów zna się na sprzęcie AGD, ponieważ, wygląda jakby naprawiał go zawodowo. Ocena postaci po pierwszym spojrzeniu jest naturalna, instynktowna i leży w naturze człowieka.

Założenia realizacyjne filmu reklamowego typu Testimonial.

W każdym filmie reklamowym możliwości kreowania rzeczywistości są praktycznie nieograniczone. Scenariusze mogą być bardzo przewrotne. Dobrym przykładem może być reklama, w której przywódca całej armii bakterii krzyczy, że oto nadszedł ich koniec, ponieważ właściciel toalety właśnie zamierza użyć reklamowanego środka do dezynfekcji. Przytaczając ten przykład staramy się zobrazować, że filmy tego typu wcale nie muszą być nudne i oparte na liniowej akcji lub jednej wypowiedzi. Pisząc dla Państwa scenariusze dokładamy wszelkich starań, aby efekt końcowy zapadł na długo w pamięć potencjalnych Klientów, poprzez zastosowanie interesującej fabuły. Jednocześnie z ciekawymi pomysłami, gwarantujemy zachowanie przejrzystej formy filmu, która nie zaciera, najważniejszego w reklamie przekazu, dotyczącego Państwa produktów.