Film reklamowy pokazujący korzyść z posiadania reklamowanego produktu.

Filmy reklamowe oparte na takim scenariuszu mogą być bardzo ciekawe i dają duże pole do popisu scenarzystom. Najbardziej oczywiste przykłady to budowanie w potencjalnych klientach przeświadczenia, że po użyciu dezodorantu zdobędą bez wysiłku serca setek kobiet. Wątek damsko męski jest bardzo często stosowany w reklamach kierowanych do mężczyzn. Filmy prezentujące produkty kupowane przez płeć piękną często powielają stereotyp tradycyjnego modelu rodziny, w którym obowiązki domowe takie jak gotowanie, pranie itp. przypisuje się kobiecie. Scenariusze nadzwyczaj często obrazują panią domu, która korzyści czerpie z produktów ułatwiających codzienne obowiązki domowe. Np. Dzięki stosowaniu reklamowanej przyprawy wszyscy chwalą dania oraz ich autorkę. Nowy proszek pozwala nie martwić się o plamy na ubraniach itd.

Przełamywanie stereotypów w filmach reklamowych.

Nasz Zespół kreatywny jest zdania, że przełamywanie stereotypów może dać reklamie bardzo dużą moc i zwiększyć zasięg jej działania. Efekt wysokiej oglądalności poprzez kontrowersyjne treści coraz częściej okazuje się właściwym narzędziem marketingowym. Spowodowane jest to znudzeniem klientów zalanych lawiną jednakowych i szablonowych filmów reklamowych.