Film reklamowy – scenki z życia.

Pokazanie scen z życia, to dobry przepis na udany film reklamowy. Historie o bohaterach zaspokajających głód ulubionym batonikiem, lub sceny brudnych dzieci i mamy z proszkiem w ręce można zobaczyć codziennie w każdej stacji TV. Najczęściej film tego typu przyjmuje trzy formy.

Pierwsza z nich to historia, w której występuje ciągłość czasu miejsca i akcji. Oglądamy bohatera w trakcie codziennych zmagań oraz produkt, który ułatwia lub umila mu życie. Reklamy są kierowane do konkretnych grup odbiorców, dlatego opowieść osadza się w realiach, które są doskonale znane widzom. Może to być na przykład, pośpieszny poranek w domu, praca w biurze, podróż autobusem, spacer z ukochaną w parku itd. Ważne, aby potencjalny odbiorca reklamy mógł łatwo zidentyfikować się z bohaterami.

Drugi wariant to sklejka montażowa różnych scen powiązanych ze sobą tematycznie, ale bez ciągłości akcji, czasu i miejsca. Przykładem może być film, w którym kolejno pokazywane są sceny z wielu miejsc na świecie, w których zupełnie różni kulturowo bohaterowie zaspokajają pragnienie tym samym napojem. Podstawową cechą i zaletą tego typu scenariusza jest możliwość stworzenia prostego zrozumiałego przekazu w bardzo krótkim czasie bez konieczności budowania historii.

Trzeci wariant filmu to fabularna historia oparta na dialogach. Najczęściej ma ona formę komedii, która ma za zadanie rozbawić widza i sprawić, aby reklama pozostała na długo w jego pamięci. Doskonałym przykładem są tu reklamy PZU przedstawiające rozmowę o pracę z udziałem kurczaka. Lub reklamy sieci telefonii komórkowej z udziałem gwiazd polskiego kabaretu.

Założenia realizacyjne.

Podstawowe założenia realizacyjne w filmach reklamowych przedstawiających scenki z życia to prezentacja zdarzenia i postaci doskonale znanych danej grupie odbiorców. Dzięki łatwej identyfikacji widza ze światem oglądanym na ekranie reklamodawca uzyskuje wysoką wiarygodność całego przekazu. Jeśli w scenariuszu i budżecie znajdzie się miejsce na ciekawą historię, dobrych aktorów i wesołe dialogi to sukces reklamy jest praktycznie gwarantowany. Istnieje również potencjalna szansa, że nasz film stanie się reklamą wirusową, którą omawiamy, jako oddzielny typ scenariusza pod nazwą Viral.

Cel filmu reklamowego opartego o scenki z życia.

Scenariusz tego typu najczęściej realizuje się w oparciu o konkretny produkt. Jej celem jest wtedy przekonanie widza do zakupu lub użytkowania usług. W niektórych przypadkach ta konwencja jest w sposób bardzo udany łamana i używana do budowania wizerunku firm bez prezentacji konkretnych produktów.