Filmy instruktażowe.

Filmy instruktażowe to wspaniały zamiennik dla każdej pisemnej formy instrukcji obsługi. Żaden opis nie jest w stanie zastąpić możliwości zobaczenia na żywo jak sprawdza się lub jak obsługuje się Państwa produkt. Filmy instruktażowe przybierają przeróżne formy i formaty. Ograniczeniami podczas pisania scenariusza są tylko budżet i granice wyobraźni. Nasza Wytwórnia daje pełne spektrum możliwości realizacji filmów instruktażowych.

Popularne filmy instruktażowe to:

  1. Prezentacja produktu przez osobę o wyglądzie dopasowanym do charakteru produktu. Produkty dla dzieci powinna prezentować zadbana mama, natomiast prezentacja narzędzi lub sprzętu technicznego będzie bardziej wiarygodna, jeśli opowie o nim młody mężczyzna. Dźwięk może być w tym wypadku rejestrowany na żywo lub podkładany przez lektora. Przy czym większą wiarygodność uzyskuje się kiedy osoba prezentująca zwraca się bezpośrednio do widzów.
  2. Animacja komputerowa 2D / 3D lub tradycyjna. Na filmie nie widać żadnej osoby. Produkt sam się rozkłada i składa pokazując wszystkie swoje funkcje. Wygląda to tak jakby wszystkim sterowała niewidzialna ręka. Animacja komputerowa pozwala na pokazanie elementów, których nie da się sfilmować, na przykład wnętrze pracującego silnika, lub pralki. Dodatkowo możemy prezentować w sposób atrakcyjny procesy, które w rzeczywistości wyglądają nieatrakcyjnie lub są niemożliwe do zaobserwowania, np. wnikanie detergentu w tkaninę, lub rozprzestrzenianie się bólu w organizmie człowieka.
  3. Timelaps jest w ostatnim czasie bardzo modną formą instruktażu. Sprawdza się doskonale przy objaśnianiu procesów, które są powtarzalne i trwają długo. Efekt wizualny polega na przyspieszeniu czasu rzeczywistego w filmie. Zabieg ten powoduje, że czynności, które trwają kilka godzin możemy pokazać w ciągu kilkunastu sekund.

 Założenia realizacyjne filmu instruktażowego

Film instruktażowy powinien spełniać kilka podstawowych wymogów. Po pierwsze powinien być profesjonalny i estetyczny. Trzeba pamiętać, że jakość samego filmu będzie przekładała się na odbiór całego produktu i Państwa marki. Forma filmu może być swobodna jednak dbamy, aby była prosta i przejrzysta. Dodatkowe ozdobniki w tle nie powinny odciągać uwagi od samego produktu, który jest głównym bohaterem filmu. Klient oglądając film nie powinien czuć się zagubiony w gąszczu informacji. Dla produktów, które posiadają wiele cech i funkcji scenariusz przygotowujemy dzieląc go na sekcje, w których grupujemy poszczególne ujęcia tematycznie. Jeśli np. omawiamy samochód to scenariusz będzie podzielony na sekcje osiągi, spalanie, bezpieczeństwo itd. Takie podejście znacznie ułatwia widzom odbiór prezentacji. Nasi Klienci bardzo często jako tło dla swoich filmów wybierają czystą biel, jednak w naszej ofercie znajdują się również filmy nagrywane w technice greenbox lub w wynajętych, atrakcyjnych lokacjach.

Cel filmu instruktażowego.

Celem filmu instruktażowego jest zaznajomienie użytkownika końcowego z różnorodnymi funkcjami produktu, montażem, działaniem itd. Nie jest to typowy film reklamowy. Należy pamiętać, że sięgając po taki film użytkownik chce, jak najszybciej, dotrzeć do informacji. W związku z tym film powinien skupiać się na wartości merytorycznej, a nie na np. prezentacji Firmy. W ostatnim czasie dzięki serwisom internetowym takim jak YouTube itp. filmy instruktażowe stały się doskonałą formą reklamy. Klienci końcowi uwielbiają porównywać produkty różnych marek w oparciu o materiały video. Filmy instruktażowe najczęściej występują w parze z tradycyjnym spotem reklamowym, którego zadaniem jest budowanie prestiżu i wizerunku marki.